Kiitos vuodesta 2022

Toimitusjohtajan mietteitä kuluneesta vuodesta

Kiitos kuluneesta vuodesta! Tämänkin vuoden aikana olemme nähneet ja kokeneet poikkeuksellisia ja epätodellisiltakin tuntuvia aikoja. Haastava maailmantilanne on vaikuttanut eri tavoilla meihin kaikkiin. Kaikista haasteista huolimatta monissa kunnissa on laajennettu Evondos-palvelun käyttöä, ja palvelumme on tullut ihmisten saataville myös uusilla alueilla. Olemme kuulleet useilta kuntayhtymiltä, että ilman teknologista apua heidän olisi ollut vaikea tarjota palveluita kaikille kotihoidon asiakkaille.

Tänä vuonna pääsimme iloksemme tuomaan markkinoille uuden Evondos Anna -lääkeannostelurobotin sekä videoavusteisen lääkkeenoton eli Evondos VideoMed -toiminnon. Asiakkaat ovat ottaneet Annan innostuneena vastaan. Esimerkiksi Siun sotessa on pilotoitu Evondos Annaa ja sekä asiakkaat että ammattilaiset ovat olleet tyytyväisiä robottiin ja videoyhteyteen.

Evondosin käytön kasvua kuvaa hyvin lääkeannostelumäärien kasvu. Evondos-palvelun avulla on annosteltu jo 20 miljoonaa annostelukertaa käyttäjille Pohjoismaissa. Luku on siis tuplaantunut viime vuoden 10 miljoonasta annostelukerrasta. Laskennallisesti 20 miljoonaa annostelukertaa tarkoittaa jopa 530 000 työpäivän veroista ajansäästöä, verrattuna hoitajien tekemiin lääkekäynteihin.

Lisäksi saimme hyviä uutisia Ruotsista. Södertäljessä tehdyn tutkimuksen lopputulemana Tukholman alueella nähtiin suuri potentiaali lääkeannostelurobottien tuomalle hyödylle: laskennallisesti robottien laajalla käytöllä voitaisiin saada ajansäästönä 470 000 työtuntia vuositasolla.

Kesäkuussa saavutimme lääkinnällisiä laitteita koskevan standardin laatujärjestelmällemme, kun saimme ISO 13485 -sertifikaatin. Sertifikaatti tarkoittaa, että kolmas osapuoli on tarkastanut laatujärjestelmän ja sen käytännön toteutuksen. Asiakkaamme voivat siis luottaa siihen, että olemme sitoutuneet lääkinnällisten laitteiden laatuun ja vaatimustenmukaisuuteen.

Kiitos kaikille asiakkaillemme, hoitajille, palveluamme käyttäville kotihoidon asiakkaille, omaisille, yhteistyökumppaneille sekä kaikille evondoslaisille! Viime viikolla halusimme erityisesti osoittaa arvostusta sekä nostaa näkyväksi hoitotyötä ja hoivatyöntekijöitä Evondos 💜 Hoitajat -viikolla. Yhdessä selätämme myös tulevia haasteita työskennellessämme yhteisen tavoitteen eteen: Mahdollistaa itsenäinen elämä kotona myös tulevina vuosina.

Hyvää uutta vuotta 2023!
Eetu Koski, toimitusjohtaja Evondos