Terveysteknologiayritys Evondos saa uuden kumppanin Verdanesta vahvistamaan kotihoidon kehitystä Pohjoismaissa

SALO/OSLO – Verdane, Pohjois-Eurooppalaisten kasvuyritysten rahoittamiseen erikoistunut sijoittaja, sijoittaa terveysteknologiayritys Evondosiin. Suomalainen Evondos on Pohjoismaiden markkinajohtaja kotihoidon asiakkaille suunnatuissa lääkeannostelupalveluissa. Potilasturvallisuus ja Evondos palvelun luotettavuus mahdollistavat kotihoidon asiakkaalle itsenäisen elämän kotona. Tämän ansiosta jo 200 kuntaa ja kaupunkia Pohjoismaissa ovat valinneet Evondosin kumppanikseen. Yhteistyö Verdanen kanssa mahdollistaa palvelutarjonnan kehittämisen ja markkinalaajentumisen Pohjois-Euroopan markkinoille.

“Hoitohenkilöstön aikaa vievät rutiinitehtävät, kuten lääkkeiden annostelu, voidaan nyt hoitaa tehokkaammin ja säästetty aika voidaan ohjata niille kotihoidon asiakkaille, jotka eniten apua tarvitsevat. Kliinisissä tutkimuksissa Evondos - robotin on todettu saavuttavan erittäin korkean hoitomyöntyvyyden tason, noin 99%, kroonisista sairauksista ja kognitiivisten kykyjen heikkenemisestä kärsivien ikäihmisten parissa. Evondos - palvelu parantaa merkittävästi kotihoidon asiakkaiden elämän laatua ja mahdollistaa itsenäisen elämän kotona. Lisäksi palvelu vapauttaa kotihoidon resursseja sinne missä niitä eniten tarvitaan. Näin saadaan kustannussäästöjä kovien kustannuspaineiden helpottamiseksi ja voidaan auttaa henkilöstöpulasta kärsivää järjestelmäämme.” Sanoo toimitusjohtaja Eetu Koski, Evondosilta. Hän lisää: “Olemme Pohjoismaissa markkinajohtajan asemassa ja Verdanen mukaantulo vahvistaa kansainvälistä kasvuamme erityisesti Pohjois-Euroopassa”.

Evondosin visiona on olla globaali automaattisen lääkeannostelun markkinajohtaja. Salossa sijaitseva Evondos on pohjoismainen johtava automaattisten lääkeannosteluratkaisujen ja palveluiden toimittaja. Lääkeannostelurobotin luotettavuus on tehnyt Evondosista alansa johtajan, robotti on yhteensopiva kaikkien pohjoismaisten annospussien kanssa.  Vuonna 2007 perustetulla Evondosilla on nykyään toimipisteitä Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Yhtiö palvelee yli 200 kunta-asiakasta, turvallisesti jaettuja lääkeannoksia on tähän mennessä yli 4 miljoonaa. Merkittävä osa kehityssuunnitelmaa on edelleen kehittää Evondosin palveluvalikoimaa lisäämällä toimintoja, jotka parantavat kotihoidon asiakkaille ja hoitajille tarjottavien palveluiden käytettävyyttä. Evondos pääsee osaksi Verdanen terveysteknologiayhtiöiden verkostoja, joihin kuuluu mm. Conscriptor, Ruotsin suurin terveydenhuollon dokumentointipalvelu; Max Manus, Skandinavian suurin lääketieteellisen dokumentaation puheentunnistusohjelmistojen kehittäjä; CRF Health, globaali markkinajohtaja sähköisissä, kliinisten hoitotulosten keräämiseen tarkoitetuissa palveluissa ja CareTech, vanhusten ja geriatrisen hoidon hoitajapuheluratkaisujen kehittäjä.

“Olemme ylpeitä päästessämme tekemään yhteistyötä Pohjoismaiden parhaan automaattista lääkeannostelupalvelua tarjoavan yrityksen kanssa. Evondos on keskeisessä asemassa kehittämässä kotihoitoa. Evondosin lääkeannostelupalvelu parantaa kotihoidon asiakkaiden elämänlaatua ja vapauttaa hoitajien aikaa varsinaiseen hoitotyöhön. Odotamme innolla, että pääsemme yhteistyössä Evondoksen tiimin kanssa parantamaan ikääntyneiden elämänlaatua Pohjois-Euroopassa”, sanoo Verdanen investoinnista vastaava johtaja Janne Holmia.

Verdanesta
Verdane on kasvuyhtiöihin erikoistunut sijoitusyhtiö, joka tekee yhteistyötä lupaavien pohjois-eurooppalaisten teknologiayritysten kanssa auttaakseen niitä pääsemään seuraavaan kansainvälisen kasvun vaiheeseen. Verdane on tavoitehakuinen, aktiivinen ja pitkäaikainen kumppani, joka auttaa yrityksiä ja niiden johtoryhmiä kiihdyttämään ja ylläpitämään kasvua. Verdanen rahastoilla on yksi markkinoiden joustavimmista investointimandaateista. Rahastot voivat tehdä sekä vähemmistö- että enemmistösijoituksia sekä yrityksiin että ostaa yksittäisiä yrityksiä yritysportfolioihin. Verdanen kahdeksalla rahastolla on 1,8 miljardin euron kokonaisvarat, jotka ovat tehneet yli 120 sijoitusta kasvusektoreille kuten yritysohjelmistot, kuluttajille suunnatut digitaaliset palvelut, energia ja resurssitehokkuus, rahoituspalvelut sekä teollisen teknologian palvelut. Verdane on tukemassa monia toimialojensa edelläkävijöitä kuten mm. Analyste, Confirmit, EasyPark, inRiver, HappyOrNot, Talentech ja Smava. Verdanen yli 50 työntekijän tiimi Berliinissä, Kööpenhaminassa, Helsingissä, Lontoossa, Oslossa ja Tukholmassa, on sitoutunut olemaan paras kasvukumppani Pohjois-Euroopassa.

Evondosista
Evondos on Pohjoismaiden johtava automaattisten lääkeannostelupalveluiden tarjoaja. Evondoksen ainutlaatuinen lääkeannostelupalvelu tarjoaa ammattimaisille kotihoito-organisaatioille merkittäviä laatu- ja kustannushyötyjä. Palvelu varmistaa, että kotihoidon asiakkaat saavat oikeat lääkkeet oikeaan aikaan ja oikeana annoksena automaattisesti, mikä parantaa lääkehoidon laatua ja tukee itsenäistä elämää kotona. Teknologiaan perustuva palvelu koostuu henkilön kotiin vietävästä lääkeannostelurobotista, etähallintajärjestelmästä ja lukuisista palveluelementeistä. Evondos työllistää yhteensä 85 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yrityksen pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Salossa. www.evondos.fi