Evondosille 42M€ lainarahoitus kansainvälistymiseen

Evondos, johtava automaattisten lääkeannostelupalvelujen tarjoaja, on varmistanut 42M€ lainarahoituksen kasvusuunnitelmiensa tueksi. Lainoittajana on BlackRock Private Credit. Evondosin liikevaihto jatkoi voimakasta kasvua: 2021 liikevaihto kasvoi 48% verrattuna edelliseen vuoteen.

Evondosin toimitusjohtaja Eetu Koski:
”Solmittu sopimus on merkittävä etappi kasvupolullamme ja mahdollistaa seuraavat askeleet niin kehitystyössä kuin kansainvälistymisessäkin. Olemme iloisia, että BlackRock on mukana tavoitteessamme potilasturvallisuuden parantamisessa, lääkehoidon toteutuksen varmistamisessa ja mahdollistamassa itsenäistä elämää kotona.”

Evondosin ainutlaatuinen lääkeannostelupalvelu perustuu kotiin vietävään lääkeannostelurobottiin ja pilvipohjaiseen etähoitojärjestelmään. Sen avulla kotihoito-organisaatiot voivat vähentää lääkkeenantokäyntejä merkittävästi, ja kohdistaa kotihoidon asiakasaikaa sitä eniten tarvitseville. Ikääntyvä väestö ja hoivahenkilöstön riittävyys ovat haasteita kaikkialla ja tähän haasteeseen Evondos tuo helpotusta.

Stephen Caron, Head of European Private Debt BlackRockilta kommentoi:
“Evondos on kunnianhimoinen ja kasvuhakuinen terveysteknologiayhtiö, jonka ratkaisu on innovatiivinen ja vaikuttava. Olemme tyytyväisiä voidessamme olla mukana auttamassa Evondosin kansainvälistymisessä. Tämä sopimus korostaa BlackRockin asemaa Pohjoismaissa ja kasvavaa markkinaosuuttamme yksityisillä lainamarkkinoilla (private debt).

Huom. Tällä sopimuksella ei ole vaikutusta Evondosin omistussuhteisiin. Verdanen rahastot jatkavat Evondosin pääomistajana.

Evondos

Evondos on Pohjoismaiden johtava automaattisten lääkeannostelupalveluiden tarjoaja. Evondosin ainutlaatuinen lääkeannostelupalvelu tarjoaa ammattimaisille kotihoito-organisaatioille merkittäviä laatu- ja kustannushyötyjä. Palvelu varmistaa, että kotihoidon asiakkaat saavat oikeat lääkkeet oikeaan aikaan ja oikeana annoksena automaattisesti, mikä parantaa lääkehoidon laatua ja tukee itsenäistä elämää kotona. Teknologiaan perustuva palvelu koostuu henkilön kotiin vietävästä lääkeannostelurobotista, etähallintajärjestelmästä ja lukuisista palveluelementeistä. Evondos-palvelu on käytössä lähes 300 kunnassa Pohjoismaissa ja palvelun avulla on annettu jo lähes 14 miljoonaa lääkeannosta. Evondos työllistää yli 150 työntekijää Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yrityksen pääkonttori ja tuotantotilat sijaitsevat Salossa.

BlackRock Alternative Investors

BlackRock Alternative Investors palvelee sijoittajia, jotka hakevat markkinoita parempaa tuottoa kiinteistöistä, infrastruktuurista, pääomasijoituksista, lainoista, hedge-rahastoista tai vaihtoehtoisista sijoituskohteista. Pyrimme tarjoamaan sijoittajille laadukkaimmat sijoitusmahdollisuudet maailmanlaajuisesti hyödyntämällä globaalia läsnäoloamme, ylivoimaista toimintavalmiuttamme ja asemaamme suositumpana kumppanina. BlackRock hallinnoi asiakkaidensa puolesta vaihtoehtoisiin kohteisiin sijoitettua yli 300 miljardin Yhdysvaltain dollarin varallisuutta (31.12.2021).

Lisätietoja antaa:
Eetu Koski