Ohita navigaatio

Asiakaspalvelu auttaa joka hetki

Uutiskirjeen jutut | 28.11.2019

”Asiakaspalvelumme on valmiina auttamaan kaikenlaisissa ongelmissa ja vastaamaan erilaisiin kysymyksiin vuoden jokaisena tuntina. Vastamme suomeksi ja ruotsiksi,” kertoo ihan alusta alkaen Evondosin asiakaspalvelussa kysymyksiin vastaava Emil Niinistö. Niinpä Emil jos joku tietää, minkälaisia kysymyksiä esitetään ja minkälaisiin ongelmiin apua tarvitaan.

”Koskaan ei voi tietää, minkälainen seuraava puhelu on. Se voi olla nopea kysymys tai vaatia pidempää selvittelyä. Silloin pyydämme yhteystiedot ja palaamme selvitettyämme asian, sillä ei ole mitään järkeä roikottaa soittajaa odottamassa.” 

Sitäkään ei voi tietää, kuinka paljon puheluita tulee. Joskus niitä tulee enemmän, joskus todellakin vähemmän. Toki asiakasmäärien ja ulkona olevien palvelupakettien määrän kasvu lisää puheluitakin, mutta siihen on varauduttu kasvattamalla asiakaspalvelutiimiä.

”Juhlapyhinä puheluita tulee yleensä aika vähän, koska monissa tiimeissä yritetään ajoittaa laitteiden täyttö tavallisiin päiviin. Toki sijaisten käyttö loma-aikoina lisää asiakastuen tarvetta, sillä sijaisilta usein puuttuu palvelun käytön rutiini.”

Ystävänpäivätoivotukset ilahduttivat

”Meitä on nyt toistakymmentä suomenkielistä vastaajaa ja pystymme palvelemaan hyvin jokaisena tuntina vuodessa. Laadin itse vuorolistat, ja minulle on kunnia-asia se, että niin juhlapyhät kuin arkipäivät saavat yhtälailla palvelunsa. Evondos-palvelun avulla halutaan nostaa ikäihmisten lääkehoidon laatua ja vähentää virheitä lääkkeenjaossa. Tämä näkyy myös suhtautumisessamme omaan asiakaspalveluumme,” Emil Niinistö kertoo tyytyväisenä.

Mieleenpainuvia soittoja Emil ei oikein halua kertoa julki, sillä ”puhelinkeskustelut ovat luottamuksellisia enkä halua kertoa asiakkaidemme asioista”. Muistoihin on kuitenkin jäänyt esimerkiksi se, kuinka Emil sai puhelun kotihoidon asiakkaan kotoa ja ainoana asiana oli toivottaa hyvää ystävänpäivää. Kollega Eetu Tanninen kertoo vierestä, kuinka mukava oli neuvoa, miten lääkkeet saa otettua mukaan sukulaisvierailulle ja auttaa niiden ottamisessa niin, että asiakas ehti juhannuksenviettoon ja oikealle lautalle Ahvenanmaan saaristossa. Siitäkin saatiin iloinen tilannepäivitys jälkikäteen.

Etävalvonta luotettavuuden takeena

Aina tietenkään ei mene niin kuin Strömsössä, ei edes Evondoksella. Välillä tulee vastaan tilanteita, joista lääkeannostelurobotti ei selviä itsenäisesti. Niissä tilanteissa asiakaspalvelu pystyy ohjaamaan laitetta etänä, ja auttamaan tilanteen ratkaisemisessa. Asiakaspalvelu pystyykin ratkaisemaan ison osan ongelmista kenenkään edes huomaamatta.

”Valvomme laitteiden toimintaa jatkuvasti. Laitteet tarkkailevat itse toimintojaan ja jos vaikkapa laitteella on ongelmia annospussien tietojen lukemisessa, asiakaspalvelu rientää avuksi. Tätä työtä teemme ihan jatkuvasti.”

Soittojen kanssa ei kannata pihtailla!

Iso osa asiakaspalveluun tulevia soittoja juontuu yleensä siitä, että laitteen kanssa ei ole päästy vielä sinuiksi. ”Soittoja tulee yleensä uusista asiakasorganisaatioista enemmän silloin, kun palvelua on käytetty vasta vähän aikaa. Kun palvelun kanssa ollaan sinut, soitot vähenevät. Laite tulee tutuksi ja sen kanssa osataan toimia.”

Emilillä ja Eetulla on toive kaikille palvelun käyttäjille: ”Älkää arastelko soiton kanssa! Soittakaa mieluusti heti ongelman tai kysymyksen noustua esille. Meille saa soittaa! Yleensä näin toimimalla voidaan välttää käynti laitteen äärellä ja hoitaa tilanne tehokkaimmin.”

Tätä vartenhan koko palvelu on: Lääkkeenjakokäynneiltä vapautetaan aikaa muuhun hoitotyöhön.

Jaa artikkeli

Lisää aiheesta

Muistitikut historiaan, lääkeannostelurobotit päivitetään etänä

Tiedotteet | Suvi Rannikko | 25.11.2019

Evondosin lääkeannostelurobotit päivitetään tästä lähtien etänä eikä hidasta ja vaivalloista muistitikulla tapahtuvaa päivitystä tarvita.

Evondos uusinut nettisivunsa

Tiedotteet | Leena Manner | 06.06.2019

Lääkeannostelupalvelua lähinnä kunnille ja kuntayhtymille tarjoava Evondos Oy on uudistanut nettisivunsa. Sivuilla keskeistä on palvelun vaikuttavuus – mitä palvelu mahdollistaa tilanteessa, jossa kotihoito kamppailee riittämättömien resurssien, sijais- ja laatuongelmien kanssa.

Kauppalehden kymmenen vuotta kasvun juhlaa – Evondos Lounais-Suomen kovin kasvaja 2018

Tiedotteet | Leena Manner | 22.05.2019

Kauppalehti järjestää kymmenennen Kasvajat -kiertueen toukokuussa 2019 viidellä eri paikkakunnalla Oulussa, Jyväskylässä, Tampereella, Turussa ja Helsingissä. Kauppalehti palkitsee jokaisella paikkakunnalla alueen parhaat kasvuyritykset. Lounais-Suomen parhaana kasvuyrityksenä palkitaan lääkeannostelupalvelua kotihoidon palveluorganisaatioille tarjoava Evondos Oy.