Ohita navigaatio

Hyvää, tiivistä yhteistyötä

Asiakastarinat | 28.11.2019

”Yhteydenpito Evondosin kanssa on todella tiivistä. Usein soittelemme viikoittain, joskus tiiviimminkin,” lääkeannostelupalvelusta Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiteessa vastaava lähihoitaja Miia Konu kertoo.

Soiteessa on tänä vuonna ryhdytty hyödyntämään Evondosin lääkeannostelupalvelua . Vuoden aikana palvelupakettien määrä on kasvanut tuntuvasti ja alueella on tällä hetkellä reilut 60 palvelupakettia käytössä.

”Tarkoituksenamme on lisätä käyttöä vielä tästä, sillä meillä on kuntayhtymän alueella vielä täysin valtaamattomia alueita eikä käyttö vielä ole muutenkaan saavuttanut lakipistettään, Konu jatkaa.

Ruotsinkielinen koulutus onnistuu

Yhteistyö Evondosin kanssa on Konun mukaan sujunut hyvin. Apua on saanut aina tarvittaessa ja yhteydenpito on ollut mutkattoman helppoa.

”Evondos ei selvästikään jätä asiakastaan yksin eikä pulaan. Ongelmia, jos sellaisia ilmenee, ratkotaan aktiivisesti ja yhdessä. Apua saa matalalla kynnyksellä. Isoja ongelmia meillä ei ole ollutkaan, joitain laitteita on vikaantuneina jouduttu vaihtamaan, siinä kaikki.”

Hyvä esimerkki luovasta ongelmanratkaisuhalusta on Miia Konun mielestä tapa, jolla Evondos auttoi ruotsinkielisillä alueilla asiakasvalintojen tekemisessä. Paikalle auttamaan tuotiin Evondosin kouluttaja Ruotsista.

”Soite on kaksikielinen kuntayhtymä, meillä on alueita, joilla ruotsia puhuvat joko henkilöstö, asiakkaat tai molemmat. Silloin on hienoa, että he saavat omalla äidinkielellään ohjauksen palveluun. Olen saanut tästä paljon kiitosta henkilöstöltämme.”

Selvitettyä vaikuttavuutta, hienoja tuloksia

Soitessa Evondos-palvelun avulla halutaan paitsi lisätä lääkehoidon turvallisuutta kotihoidossa, myös tehostaa toimintoja. Erityisenä tavoitteena Evondos-palvelun avulla on aamuruuhkien purkaminen sekä mahdollisuus myöhentää asiakkaiden tulemista kotihoidon palveluiden piiriin.  

”Olemme Evondosin kautta saaneet Tampereen yliopiston tutkijoita kanssamme selvittämään palvelun vaikutuksia kotihoidon työprosesseihin. Palvelun pilottivaiheessa katsoimme vaikutuksia käyntimääriin ja saimmekin varsin erinomaiset tulokset: 10 asiakkaan pilotissa voitiin vähentää 336 käyntiä kuukaudessa.”

”Nyt jatkamme selvittämällä palvelun käyttöönoton vaikutuksia työprosessien uudistamiseen ja aamuruuhkien purkamiseen. Dataa on jo kerätty, odotamme analyysiä ja johtopäätöksiä suurella mielenkiinnolla. Tutkijoiden saaminen avuksi on sekin hieno esimerkki hyvästä kumppanuudesta,” Konu vetää yhteen.

Jaa artikkeli

Lisää aiheesta

Panostuksia teknologia- ja tuotekehitykseen: Ville Saarainen aloitti Evondosin teknologiajohtajana

Tiedotteet | Emilia Hellgren | 31.08.2020

Teknologia- ja tuotekehitys on terveysteknologia-alalla ensisijaisen tärkeää ja pyrimme Evondosilla panostamaan siihen, että toimintamme kehittyy jatkuvasti. Osana panostuksiamme teknologioiden ja tuotteidemme kehitykseen, Evondosilla aloitti 10.8.2020 uusi teknologiajohtaja, DI Ville Saarainen.

Terveysteknologiayritys Evondos saa uuden kumppanin Verdanesta vahvistamaan kotihoidon kehitystä Pohjoismaissa

Tiedotteet | Eetu Koski | 07.05.2020

SALO/OSLO – Verdane, Pohjois-Eurooppalaisten kasvuyritysten rahoittamiseen erikoistunut sijoittaja, sijoittaa terveysteknologiayritys Evondosiin. Suomalainen Evondos on Pohjoismaiden markkinajohtaja kotihoidon asiakkaille suunnatuissa lääkeannostelupalveluissa. Potilasturvallisuus ja Evondos palvelun luotettavuus mahdollistavat kotihoidon asiakkaalle itsenäisen elämän kotona.

Evondosin asiakastiedote asiakastuesta ja etäkoulutusmahdollisuuksista

Tiedotteet | Leena Manner | 19.03.2020

COVID-19-virus on ajanut maamme poikkeustilaan. Virus on haitallinen ja erittäin vaarallinen ikäihmisille ja pitkäaikaissairaille. Sen vuoksi hallitus on asettanut merkittäviä, meidän kaikkien elämään vaikuttavia rajoitteita riskiryhmien suojelemiseksi. Me kaikki teemme nyt yhdessä parhaamme suojellaksemme näitä riskiryhmiä.