Ohita navigaatio

Evondos-palvelu purkamassa ruuhkahuippuja – asiakastarina Lopelta

Asiakastarinat | 11.05.2021

Lopella Evondos-palvelu otettiin käyttöön viime syksynä neljän lääkeannostelurobotin voimin. Nyt määrä on noussut neljästä kolmeentoista ja palveluun ollaan oltu tyytyväisiä. Kotihoidon ohjaaja Niina Oksanen sekä lähihoitaja Saija Virtanen kertovat, miten palvelun käyttöönotto on sujunut näinkin ripeällä aikataululla pandemiatilanteesta huolimatta – avainasemassa ovat olleet hoitajien innokas asenne sekä yhteen hiileen puhaltaminen.

Palvelun käyttöönoton tavoitteena ajan vapauttaminen

Aiemmin osa hoitajien tekemistä käynneistä toteutettiin, jotta lääkkeiden ottaminen saatiin varmistettua.

”Kun lähdettiin tähän mukaan, ajatuksena oli se, että saataisiin vapautettua lisää aikaa asiakkaillemme, sillä tarkastuskäynnit voisivat jäädä pois”, Niina Oksanen kertoo. Tässä tavoitteessa Lopella ollaan onnistuttu – nyt ruuhkahuippuja ollaan saatu purettua ja tarkastuskäyntejä on tippunut pois. Tämä puolestaan on vapauttanut hoitajien arvokasta työaikaa muihin työtehtäviin.

Palvelulla positiivinen vastaanotto

Kotihoidon asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä palveluun. ”Olen kuullut sanottavan, että siitä ei enää oikeen haluttaisi luopua, kun siihen ollaan jo totuttu ja siitä on tullut osa arkea”, Saija Virtanen kertoo.

Lähihoitajana työskentelevä Saija on yksi laitteen pääkäyttäjistä Lopella. ”Olen aina ollut kiinnostunut uusista asioista sekä erilaisista laitteista ja koneista, joten sen takia lähdin mielelläni Evondos-palvelun pääkäyttäjäksi”. Lopella on Saijan lisäksi kaksi muuta pääkäyttäjää, jotka opastavat työkavereitaan lääkeannostelurobotin käyttämisessä.

”Palvelulla on kaiken kaikkiaan ollut positiivinen vastaanotto. Työntekijöille tätä ei ole tarvinnut oikeastaan markkinoida, sillä he ovat ottaneet tämän vastaan innokkaalla asenteella. Työntekijät ovat myös miettineet sitä, kenelle asiakkaillemme palvelu voisi sopia.”, Niina Oksanen kertoo.

Yhteistyö avainasemassa käyttöönotossa

Koronapandemia vaikutti Evondos-palvelun käyttökoulutuksiin. Joukko-opetusta ei voitu järjestää, joten koulutus oli tästä syystä henkilökohtaisempaa.

 ”Välillä on ollut epävarmuutta siitä, miten täyttöpäivänä tulikaan toimia. Onneksi apu on aina lähellä, sillä asiakaspalveluun voi soittaa 24/7. Ongelmatilanteissa olenkin kannustanut muita soittamaan Evondosin asiakaspalveluun – se on aina auki ja sieltä saa kyllä apua, kunhan uskaltaa rohkeasti kysyä”, Saija tiivistää.

Jaa artikkeli

Lisää aiheesta

Financial Times: Evondos Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listalla

Tiedotteet | 02.03.2021

Maailman johtava talousjulkaisu Financial Times on noteerannut suomalaisen Evondosin Euroopan nopeimmin kasvavien yritysten listalle. Financial Times julkaisee vuosittain tutkimusyhtiö Statistan kokoaman FT-1000-listan tuhannesta Euroopan nopeimmin kasvaneesta yrityksestä. 

Evondos tukee Vanhustyön keskusliiton toimintaa iäkkäiden ihmisten hyvinvoinnin edistämiseksi

Tiedotteet | Emilia Hellgren | 17.12.2020

Tänä poikkeuksellisena ja haastavana vuonna halusimme Evondosilla ohjata joulumuistamisiin käytetyt varat joululahjoitukseen. Vanhustyön keskusliitto valikoitui Evondosin lahjoituskohteeksi, sillä liitto tekee arvokasta työtä iäkkäiden hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistämiseksi ja ylläpitämiseksi.

Evondos mukana luomassa yksilöidympää hoivaa AICCELERATE-tekoälyhankkeessa

Tiedotteet | Emilia Hellgren | 16.12.2020

Evondos osallistuu HUS Helsingin yliopistollisen sairaalan koordinoimaan AICCELERATE-hankkeeseen. AICCELERATE-hankkeen tavoitteena on koneoppimista hyödyntäen rakentaa sairaalaympäristön erilaisiin tarpeisiin skaalautuva työkalu. Evondos käynnistää hankkeen myötä kehitystyön, jossa Evondos®-palvelua kehitetään Parkinsonin tautia sairastavien asiakkaiden yksilölliseen etähoivaan.